maandag 5 november 2012

Punt 43 of hoe ik in de plassen spring met Olivia en Kasper

Waterig zaterdagmiddag zonnetje en ik heb (na 2 volkomen kansloze werkweken) een humeurtje om U tegen te zeggen. Hoogste tijd volgens Lief om er even tussen uit te gaan. Ik heb er zelfs speciaal fijne kaplaarzen voor gekocht, want het weer van de afgelopen dagen loont zich enorm om punt 43 af te werken.
















Hop de laarzen aan en aftocht. Eerst maar eens een rondje door de buurt. Blaadjes en grasvelden genoeg!  Die halve blubber putten zijn overigens, want de gemeente Almere vind het praktisch als zo veel mogelijk wegen en paden tegelijkertijd afgezet zijn wegens werkzaamheden.

 (ik zei toch dat ik een Humeurtje had!) 

Het enige voordeel van al die bouwwerkzaamheden is een E-NOR-ME blubber plas midden in een grasveld... Olivia had weinig nodig om zich door mij over te halen....
omhoog!

Giechelend en wel "mama mijn voeten zitten vast in de kwak" (kwak?? Maar echt hoe verzint ze het!!!)
in 10 minuten tijd ons door de plas geworsteld. 

loopt lastig die blaadjes




Feestje ik kan niet anders zeggen! En ook echt een enorme opknapper voor mijn humeur!











"kijk mama nog een plas met kwak"
de uitkijktoren

 Zondag , op Olivia haar verzoek "mama ik wil naar de uitkijktoren"  het nog maar eens dunnetjes over gedaan. We hebben een pracht van een natuurspeeltuin bijna om de hoek, en daar was het heerlijk drassig.

Allereerst natuurlijk de toren op, er komen was een grote uitdaging aangezien de heuvel een grote drassige boel was. 



En uiteraard ging Kasper bij de eerste poging plat voorover... om het vervolgens nog 5x te proberen!

Ik geloof dat voor Kasper en Olivia geld "hoe viezer hoe beter" en ik denk dat ik het daar wel mee eens ben. Zolang ze dat prettig vinden heb ik daar geen enkele moeite mee!

daarheen!
Overal glibberen en glijden, binnen 10 minuten tot aan de haren ranzig, alle 4! Na nog wat heen en weer geren over een brugje, moe maar voldaan terug naar huis. Dan kan ik de herfst toch wel waarderen, als je er fijn in kan spelen, vies kan worden en het net niet te koud is om het langer dan 30 minuten te kunnen uit houden.

Topweekend! En weer een puntje van mijn doelenlijst met veel pret afgewerkt!

Geen opmerkingen: