woensdag 25 februari 2015


101 doelen zijn niet behaald en de 1001 dagen al lang voorbij, maar nog genoeg creatieve ideeën om nog lang niet klaar te zijn. Bloggen is lastig, het vraagt tijd en aandacht, iets wat ik wel heb maar graag in andere dingen steek. Toch blijft het bloggen kriebelen, mede door mijn onstilbare drang naar het creatieve.

en dus;

Hoe ik een jurk voor het boekenbal maakte.

Het eerste kerstdiner op de school van Olief maakte ik al een rok met lampjes, door dochter en mij samen bedacht.

Het boekenbal moest iets spectaculairders en dus bedacht ik de jurk met lampjes. Alle patroondelen uit katoen geknipt en daarna knal roze voille op elk afzonderlijk patroondeel genaaid. Hierna de jurk in elkaar gezet en via een klein sneetje in de bovenkant een let lampjes snoer er in gestopt. Op de buitenkant van de jurk (ook om de lampjes te fixeren ) heb ik met de hand kleine hartjes met belletjes gezet en tot slot heel veel roze en rode glitters en belletjes tussen de twee lagen stof in gestrooid. De batterijen heb ik "verstopt" in een mooie band met strik om haar middel.
Helemaal klaar voor het bal.

Toen moest de knuffel ook een jurk, deze is zonder lampjes maar samen hebben ze enorm de show gestolen.






Geen opmerkingen: