woensdag 16 mei 2012






Punt 2; of hoe ik met Olivia op zoek ga naar het kind in mezelf.

En dan vind je ergens op t web een post die het kind in jezelf gillend en schreeuwend wakker maakt!

Voor het beeld; er zaten twee kinderen in bad, met een muffintin vol met zeep... GEKLEURDE ZEEP... en kwasten... En je kunt wel raden hoe de kinderen EN de badkamer er uit zagen. Een en al gekleurde vrolijkheid. 

Nou maar dat kan ik en WIL ik ook!!! Aangezien Kasper niet lekker was en in bed lag en ik het echt te vroeg vond voor een "filmpje op de compuper" en het weer buiten niet echt uitnodigde tot lekker spelen... en ik er ENORME zin in had, zijn we aan de slag gegaan. Zes kleine bakjes halfvol gevuld met gewone zeep (in dit geval zwitsal eucalyptus waar kasper jeuk van krijgt) en Olivia er kleine beetjes voedselkleurmiddel door laten roeren. Dat was al een feestje op zich.


Vooral ook omdat ze door begint te krijgen welke kleuren je maakt door ze met elkaar te mengen (en ben je behalve smerig ook nog educatief bezig, ik zeg win-win situatie!) Uiteraard schoot ik weer uit met de kleuren, veel te veel en dus heel fel, maar wel erg uitnodigend.










Hierna bad halfvol, kwasten erbij en aan de slag. Olief kon niet wachten en was bij de eerste druppel water al in het bad.

 Het allerleukste bleek alle voegen tussen de tegels met verschillende kleuren te volgen. (OWSJIIIT als ik dat er maar weer af krijg!!) Serieuze aangelegenheid dat kleuren, tong half uit de mond, helemaal geconcentreerd. Ze had niet eens door dat ik foto's aan het maken was terwijl ze daar soms lichtelijk genoeg van heeft. (en geef haar eens ongelijk, op een gemiddelde dag maak ik zo'n 60 foto's, hoeven ze niet te "poseren" en kan ik later prima weggooien wat ik niet mooi vind)


 

Na het schilderen van de muren was het bad aan de beurt en na het bad uiteraard (ok ik beken met een beetje hulp van mij, blauwe verfzeep en een kwast) haar lijfje aan de beurt. En toen? vond ik het tijd worden om zelf te gaan doesjen, stond ik te dicht bij het bad, werd ik met een vraag (jaja heel onschuldig... echt niet!!) dichter bij het bad gelokt en had ik binnen twee streken een blauwpaars bovenbeen "kijk mama jij bent ook gekleurd"

 

Hierna "vielen" de bakjes met verfzeep in het bad "kijk mama ik heb donkerpaars gemaakt".
Maar die blik op haar snoetje, miljoenen waard!!



Ps; Ja, alles ging van de muur, t bad en haarzelf af! Er zit nog een heel klein beetje kleur op de voegen maar dan moet je wel heel goed kijken. Het scheelt toch om de kleurstof in zeep te doen en niet in yoghurt zoals ik eerst van plan was.