zaterdag 14 januari 2012

Punt 86 en 87 of: hoe ik mijzelf naar de sportschool sleepte....


Je kunt wel een abonnement hebben op de sportschool maar het enige wat je daar aan kwijt raakt is volume in je portemonnee, niet echt gewicht ofzo helaas.
En in alle eerlijkheid moet ik bekennen dat ik vooralsnog alleen 2 maanden lang de sportschool heb gesponsord, en me kwaad heb gemaakt dat het me niet lukte er heen te gaan. Had prima gekund hoor, tijd en mogelijkheden genoeg, maar ik was nog steeds niet door mijn "101 smoezen om niet te gaan sporten"  heen.

Ik raakte geïnspireerd door vriendin N. die aankwam met een boek "moet je lezen joh, werkt echt"
Jaja N. tuurlijk, ik lees een boekje, kan ik heel goed, en daarna vliegen de kilo's er af. uhu!

Vlak voor kerst zag ik N. weer en het eerste wat op viel was de slanke lijn... er waren 10 (ik herhaal TIEN!!) kilo's af. Dat boek moest ik ook! Klikkerdeklik en Bolletje leverde het al binnen 1 dag in mijn brievenbus. Tsja en dan kan je dus niet echt meer terug. Het heeft nog een paar dagen (lees de vetmestende kerstperiode) onder mijn kussen gelegen, maar in de laatste week van 2011heb ik t maar eens open geslagen... Boeiende materie! "Het geheim van slanke mensen"  greep me  meteen. 
En.... ongelofelijk genoeg... na 2 weken anders (lees bewuster) denken over eten waren er 3 kilootjes af!!
Kaching! 15 euro's voor de doelen pot en dat alles zonder ook nog maar een stap in de sportschool te hebben gezet. Broeken kunnen weer lekker aan, ik lijk veel minder op een muffin rond mijn middel... dat smaakt naar meer.

Donderdagmorgen heb ik mijn lijfje op de fiets naar de sportschool gesleept en ben al mopperend over wat apparaten gestuiterd. Wat heb ik het land aan sporten omdat het moet.... Gelukkig bakfiets ik me weer een versuffing door de omgeving (zowel werk technisch als privé) dus meer dan genoeg beweging op een dag.

Tevens een appje gedownload waarbij je je calorieen  kunt bijhouden, alleen om voor mezelf inzichtelijk te maken wat ik de hele dag lang in mijn snuffel stop wat eigenlijk niet nodig is. Rete frustrerend want vooralsnog zit ik nog elke dag over de benodigde 2000 calorieen heen... Rood schermpje in mijn telefoon... maar ik geef niet op; t zal me lukken het van de drang  naar calorieen
te winnen !

Stijf van de spierpijn, maar voorzichtig positief zit ik hier dit stukje te typen, die 10 kilo er af gaan lukken!!

3 opmerkingen:

Unknown zei

Wauw!

MiMaMaayo zei

Trots op je! Ben ook wel nieuwsgierig naar dat boek... Even googlen...

Nienke zei

Jeej! Goed bezig! En ik ben the insparator? The motivator? :) lijkt me ruim te veel eer! Zelf goed gedaan.. en gun jezelf de tijd: duurde bij mij 2 jaar na baby voor ik weer ergens energie voor had.. google maar eens wat slaapgebrek voor je suikerspiegel (lees trek) doet.. xxx