maandag 16 april 2012

Punt 51  ;of hoe ik een nieuwere uitdaging in werk vond.


Goed, nieuw seizoen, nieuw thema. Het heeft even geduurd voordat ik iets met Lente kan (misschien ook omdat de winter nog stevig in mijn hoofd en lichaam genesteld heeft) maar hier is mijn eerste "out of the box" lente-thema knutselactiviteit met een heuse tutorial ook nog!
Waar je al niet zin in hebt na een nacht zonder al te veel slaap.


 Men neme een hoeveelheid lege plastick melkflessen, goed omspoelen en bij voorkeur laten drogen ZONDER de dop er op (grote goden wat een lucht uit de rechter fles!)
Maak een voorbeeld van een model vlinder dat je mooi vind, voel je vrij te experimenteren; t is immers kunst en kunst is nooit verkeerd (geef ik de kinderen op t werk ook mee... anders beperken ze zich zo)
voorbeeld van kind, 6 jaar
Trek dit voorbeeld over op de lege melkfles en knip uit met bij voor keur een klein schaartje
(= makkelijker)




En nu; laat je creativiteit de vrije loop, experimenteer, laat het materiaal voor je op tafel je inspireren en leiden. Maak je hoofd leeg en denk alleen aan t knutselwerkje dat voor je ligt. Wordt het ook nog eens soort van therapeutisch en dat met gratis materiaal! Weer geld uitgespaard
Hier heb ik het lijfje omwonden met wol en later de vleugels er aan vast genaaid. De vleugels omwonden met garen waar ik kraaltjes aan geregen heb en die random in de vleugel gestoken.
Mijn voorbeeld is klaar! Althans klaar... mezelf kennende gaat klaar nog wel even duren, aangezien het de kinderen uitdaagt als ik er tussen zit en met mijn eigen werkje verder ga.
Met vier losse vleugels en split pennen kan ook maar ik vrees dat dit de kinderen te lang gaat duren.


voorbeeldje van kind, net 4 jaar
Ben benieuwd hoe dit vanmiddag gaat, ik heb er in ieder geval zin in!

Geen opmerkingen: