woensdag 27 juni 2012

Punt 2; of hoe ik met Olivia en Kasper op zoek ga  naar het kind in mezelf (vervolg)

Ooit Stumbelde ik een site op van ouders die het opvoeden met een net even andere kijk op het leven benaderen. Bij playathomemom vond ik een heleboel activiteiten waarvan het kind in mezelf juichend een rondedansje ging doen. Maar waar vind je de tijd en de gelegenheid om uitgebreide projecten, die op zijn minst de wenkbrauwen van een hoop mensen zal doen fronsen. Mooi excuus was, dat ik voor mijn werk de zomervakantie planning wilde maken. Ik had mijn collega's zo enthousiast gemaakt dat we besloten met zijn vieren de grenzen van wat we comfortabel vinnen op zijn gaan zoeken en ik moet zeggen; alle credits voor hen, in goed overleg hebben we  een prachtig programma in elkaar gedraaid! Met als klapper de "Vieze dag" en  het lopen van het blotevoetenpad op Kraggenburg.

Een aantal dingen moesten van tevoren wel even uitgeprobeerd worden, en aangezien ik zo'n klein meisje heb die altijd in is voor iets geks, was de enige zonnige zondag van de afgelopen maand (ik heb de zomer besteld hoor maar er is iets mis gegaan met de verzending geloof ik) het moment om het waterbed uit te proberen. Lief trok zijn wenkbrauwen op en dacht er het zijne van en olivia was helemaal in haar nopjes.

Men neme;
- een groot plastisch afdekfolieding (begint al weer lekker met een duidelijke omschrijving...)
- een grote rol gaffe, duct of andere goed plakkende tape
- en bij voorkeur iemand om je een handje mee te helpen

Haal het plastick uit de verpakking en vouw het dubbel, leg de eindjes netjes op elkaar (doe dit binnen bij voorkeur op een platten ondergrond), plak nu twee van de drie kanten netjes aan elkaar met een stuk tape. Ik heb het eerst half op t plastick en half op de grond geplakt, stukje terug geslagen en daarna de andere kant geplakt. Dan de derde kant plakken maar een klein stukje over laten waar je de tuinslang aan vast kunt plakken. Voilla! Afmars naar buiten, in ons geval voor de heg. Als je intelligent bent controleer je de grond op scherpe voorwerpen maar als je mij bent, ben je zo benieuwd of t gaat lukken dat je die stap uiteraard over slaat (niezosslimnie). En dan controleer je overigens vantevoren of de tuinslang de winter wel heeft overleefd...


Na 45 minuten deed de slang t eindelijk en toen was t ook snel voor elkaar; binnen 20 minuten lag er iets voor de heg dat verdacht veel op een waterbed leek(hierna doe je dus de kraan uit he, da's logisch).



En wat olivia haar gewicht hield... en het mijne erbij! WAT EEN FEESTJE!!!!
Lief kwam kijken en ging ook voorzichtig liggen... geen probleem ging allemaal prima! Alhoewel je wel oliet haar knieafdrukken zag hield het prima! Beetje druppels langs de kanten maar echt te verwaarlozen!








Succes?? Wel degelijk... en zeker voor herhaling vatbaar! Met als enige notitie aan mezelf; volgende keer wel de warme kraan er bij aan want koud water is echt heel koud om op te liggen.

1 opmerking:

Unknown zei

wauw wat een leuk en mooi project! Eigenlijk ook heel geschikt voor de babygroepen op een warme dat, afkoelen zonder nat...