maandag 11 juni 2012

Punt 25: of hoe ik met olivia circus speel bij elleboog.


spannende nieuwe materialen
Hartstikke mooi weer en een olivia die "iets" met ons wil doen. Geef haar eens ongelijk, nadat ik 3 dagen in Keulen heb gebivakkeerd kan ik me dat levendig voorstellen!


Gelukkig was daar de voorstelling  Loop van Tent die speelde op de Laan van Spartaan, waar het nieuwe pand van Circus elleboog binnenkort geopend gaat worden. 


Veel voetstappen van mij liggen er in het oude pand aan de Passeerdersgracht overigens en veel herinneringen... aan mensen, gebeurtenissen en gespeelde voorstellingen. Iets waar ik veel waarde aan hecht en waarvan ik de meeste herinneringen nog steeds koester als een kostbaar juweel. Iets wat ik zeker ook mijn kinderen gun; in een fijne sfeer en omgeving leren hoe je op de juiste manier in de spotlights kunt staan, hoe fijn het voelt ergens hard voor te oefenen en daarna er applaus voor te ontvangen, samen werken aan een gemeenschappelijk doel, leren op elkaar te vertrouwen (niet onbelangrijk zeker bij acrobatiek) en gewoon plezier met elkaar te hebben.


Na Kasper zijn slaapje met de trein (al een leuke activiteit op zichzelf) op pad. Ze vond het spannend, wist niet goed zich een beeld te vormen van wat we gingen doen, alleen dat Tante Han er zou zijn. Nou is Tante Han haar grote held, da's al bij voorbaat een feestje! Er stonden twee grote tenten en Olivia werd langer hoe stiller, helemaal onder de indruk. "Gaan we hier ook slapen mam, dit is toch een tent?"hmmm hem, nou nee niet echt eigenlijk...


Tante Han was snel gevonden en met reuze spannende dingen bezig. Voor mij gewoon de warming-up van een show maar voor Olivia met alle lampen, balletvloer, tribunes, en allerhande circusattributen al een grote speeltuin waar ze bijna met open mond op ontdekkingstocht ging.
  






De eerste voorstelling ging ze nog af en toe op pad (t was ook niet helemaal voor haar leeftijd eigenlijk) Veel vragen, overal kijken en echt nergens bang voor! Lief en ik moesten haar voor de voorstelling begon regelmatig uit de piste plukken en al dat publiek wat er al zat? Geen probleem, t was net alsof ze die niet zag!
 Hierna moest de piste omgebouwd worden en gebeurde er allemaal spannende dingen. Echtwel dat ze wilde helpen! De Show van Loop heeft ze met open mond bekeken, en zelfs Kasper was gebiologeerd van alle lampen en bewegingen!
"mag ik helpen Mingo?"
  
schone voeten!






 


Er zitten nogal wat repeterende bewegingen in Loop en die zag ik naast me fanatiek mee gedaan worden. Echt zo schattig! En heel perfect voor een beweeglijk meisje van bijna 4!

Na de voorstelling (toen we allemaal door de zon de tent uitgebrand werden nog fijn bij gekletst met oude bekenden, maar ook nog even zelf op een bal gestaan... hmmm dat was iets te overmoedig, ik moet toch echt constateren dat ik niet echt meer de balans heb die ik 10 jaar geleden had. Maar toen wilde Olivia ook proberen uiteraard. Wat was dat even leuk om te doen... en had ik me ooit als een verre puberdroom voorgesteld. Hoe vliegt de tijd, kijk mij nou mijn dochter leren ballopen!!! Daar heb ik wel even een brok voor moeten wegslikken!


ook kasper wilde even kijken


de volgende generatie artiest en technicus?
Ik hoop in de toekomst, als ze er echt aan toe is, veel met haar naar t theater te kunnen gaan, en misschien zelfs wel ooit naar haar eerste circusvoorstelling kijken in een tent! Wedden dat ik en een trotse Tante Han dan op de tribune zitten!

1 opmerking:

Eva zei

Wat mooi geschreven en wat een herkenbare droom!
Wat is er mooier dan je kinderen in aanraking laten komen met een pure en intense kunstvorm. Want naast alle techniek is en blijft het inspanning die de show tot een climax laat komen!

Het is zo jammer dat ik voor Robin geen beurs kan aanvragen voor een activiteit in Amsterdam...