vrijdag 30 maart 2012

Punt 21; of hoe ik eindelijk de poef af haakte


Lief zag 'm staan in een woonblad, leuke gehaakte poef van Zpagetti  (garen gemaakt van reepjes rekbare stof,gehaakt met een enorme haaknaald).
Geinige kleuren, grote steken... 
"Zeg schatje, zou dit niet leuk staan in de woonkamer". 
Ehm ja, zou idd leuk staan in de woonkamer... maar om er nu 150 euro voor te betalen vind ik een tikje te ver gaan... zeker als je het haken redelijk beheerst. 
"Waarom maak je 'm dan niet gewoon zelf??"
Goh ja, moet niet zo lastig zijn denk ik... 


Spullen waren snel gekocht, overigens nog best prijzig voor opgerolde stofrestjes... maar wie iets moois wil moet niet zaniken over de prijs. Patroon van internet geplukt en inspiratie opgedaan op ravelry (waar ik al weer veel te lang niet ben geweest wegens overdosis aan halve haakprojecten die maar niet opschieten*) 


En aanvang! 


En toen niets meer... het gevaarte heeft een poosje als soortvan mand naast de bank gestaan met alle onaffe projecten er in... en hij werd in mijn hoofd steeds groter, want k zou m af maken in mijn verlof. Kasper is inmiddels 9 (ik zeg NEGEN) maanden en EIN-DE-LIJK irriteerde de "neverending" poef me zo, dat ik m af gemaakt heb.


Alleen nog iets met de rits doen en dan is t klaar! En als ik nog eens iets met Zpagetti  wil doen... stop me please!!! Ik heb echt vreselijke spierpijn gekregen van dat haken... zware stof en zwaar project, lastig vasthouden en dergelijke. Lief heeft ook nog een dappere poging gewaagd maar vond t ook geen feestje.


 Dus; leuk experimentje maar ik hou t liever bij wat hanteerbaarder materiaal.
* projecten die niet opschieten;
*kat afweer ding voor over de vissenkom 
*babydeken half af

*Multicolor regenboogsprei tikkie overschat formaat
* van alles wat nog in mijn hoofd zit :D om nog te maken

Geen opmerkingen: