woensdag 15 februari 2012

Punt 51; of hoe ik een nieuwe uitdaging in werk vond.

En toen hadden we het thema kunst... en geinspireerd door de kinderen ging ik helemaal los!
Eerst nog voorzichtig met een muur met behang... wasco föhnen, vrij schilderen, en toen; dingen die je vind er bij plakken. Een hele vrolijke kleurige muur. Kinderen geïnspireerd en verwonderd, ouders enthousiast, wat wil een mens nog meer!


Collega P. kwam met schilderdoeken aanzetten om een vlak op de muur maken. Leuk in t kwadraat! Zelfs de verstokte niet knutselaar ging aan de slag en er kwamen hele mooie dingen uit



Ook leuk om te zien hoe de kinderen elkaar aanstaken en aanmoedigden.




Na het weekend, met een klein schilderijtje en een gesprek over wat kunst eigenlijk is, het 3D deurtje bij een aantal kinderen geopend. Gewapend met een lijmpistool en het enthousiasme van de kinderen een leeg doek helemaal gevuld met alles wat ze konden vinden. En leuk dat ze het vonden!!! En ik ook eigenlijk. Ik besloot  mezelf voor een keer geen grenzen op te leggen en alles toe te staan... zo kwam het volgende doek vol; 

Weer een dag later op t schoolplein werd ik bijna omver gelopen door het enthousiasme van de kinderen "jufjuf, weet je wat we allemaal nog meer kunnen plakken..." Dus op naar de helegoedkopemeukwinkel voor in eerste instantie alleen wat nieuw schilderdoek... Dat heb ik geweten! Alle 5 kinders mega enthousiast al stuiterend de winkel door... En beladen met allerhande opplakbare artikelen kwamen we terug op de vestiging. Het werd een snoepschilderij, enthousiasme bijna niet te stoppen, ze verdrukten elkaar bijna bij de tafel om allemaal een eigen stukje te kunnen plakken. Het resultaat is nu al prachtig ookal is het nog niet helemaal af (en heb ik een dikke blaar op mijn vingers van het lijmpistool):



Ben benieuwd wat ze volgende week allemaal weer bedenken.. ik heb in ieder geval genoten!!













Geen opmerkingen: